Četri teze za izgradnju budućnosti

Zamislite da ne postoji obrazovni sistem kakav mi danas poznajemo. Društvo, politika, sada će imati zadaću razvijanja koncepta onoga kako obrazovanje treba izgledati. Da li bismo dizajnirali sistem kakav danas imamo? Najvjerovatnije ne. Autor: Dr. Hubertus Porschen

Naš obrazovni sistem dolazi iz drugog vremena s temeljno različitim zahtjevima. Danas više nije dovoljno slušati i preuzeti (tehničko) znanje. Neko je uvijek iskusniji i prenosi svoje iskustvo na druge kako je to činio: Goethe, Schiller i drugi kroz znanje o historiji, matematika i ostalim naukama. Prvobitno u školi, a kasnije i na studijumu i obuci. A onda je počinjemo raditi,prestajemo učiti. Posao do penzije. Jedna te ista aktivnost.


Svijet se mijenja veoma brzo


• Prije nego što pažljivije proučimo kako bi obrazovanje moglo izgledati u budućnosti, opisat ću neke važne promjene za firme, za ljude te za obradu podataka.

• Svijet postaje sve vise digitaliziran i dematerijaliziran. Platforme dominiraju našom ekonomijom. Vrijednost platformi prenosi se podacima. Fime se sve više i više trebaju transformirati u podatkovne firme u budućnosti kako bi ostale konkurentne.Većina ljudi koji ulaze u naš obrazovni sistem radit će na poslovima koji danas i ne postoje. Kroz studiju koju je proveo Microsoft čak 65 posto podataka zasniva se na različitim platformama.


• Posla će biti sve manje i manje. Tokom decenija radno vrijeme ljudi je smanjeno. Premda se još uvijek suočavamo s različitim izazovima u tehnološkom svijetu (poput "ravnoteže između radnog i privatnog života"), postaje sve jasnije da nećemo raditi manje nego i mnogo fleksibilnije u budućnosti ("Plaćanje po upotrebi „).

• Informacije su dostupne gotovo svuda. One se množe i šire te brže su nego ikada zahvaljujući tehnološkim mogućnostima. One gotovo nisu ovisne o lokaciji. S tim u vezi postoji i mogućnost skaliranja programa učenja kroz virtualne kursove na platformama kao što su Udemy ili Youtube.

Uz pomoć tih (i drugih) promjena, postoje dalekosežne posljedice za obrazovne koncepte. Izradio sam četiri teze koje su formulirane kao odgovori na četiri pitanja.


1. Doživotno učenje je bitno za preživljavanje


To je odgovor na pitanje "Kada će se obrazovanje i učenje održati u budućnosti?". Uostalom, ne samo da ćemo promijeniti poslodavce sve češće u budućnosti, nego ćemo sve više i češće promijeniti industriju i povezane aktivnosti. Svako ko se danas bavi oglašavanjem na Facebooku ne mora samo poznavati mjere oglašavanja za Snapchat, već će ih eventualno pretvoriti u angažman stručnjaka jer oglašavanje, kako mi to znamo, može postati zastarjelo u deset godina.


U svakom slučaju, moramo stalno učiti i prilagoditi naš mozak učenju. Ko to odbija, vjerovatno će imati koristi samo od osnovnog dohotka, i ne bi trebao biti iznenađeni ukoliko ne mogne iskoristiti sve pogodnosti "proizvođača".


2. Uloga učitelja se promijenila


S kim možemo naučiti u budućnosti? Pitanje učitelja postaje sve uzbudljivije u vremenima digitalizacije. Eksponencijalni rast i sve kraći ciklusi promjene zahtijevaju novo razumijevanje uloge učitelja. Htio bih odgovoriti na pitanje s četiri misli:


• Statična znanja ili čisto specijalistička znanja možemo već upijati putem platformi. To ne zahtijeva fizičku prisutnost.


• Primjena znanja je odlučujući kriterij "učenja". Učitelj mora ispuniti ulogu aktivatora. On je trener. Jogi Löw ne puca samu kaznu, već formira tim i poboljšava vještine i sposobnosti njegovih igrača.


• Zbog stalne promjene, nema smisla upućivati učitelje na tradicionalan način. Trebamo praktikante, profesionalce koji žele prenijeti svoje znanje. Ti ljudi moraju poticati druge i biti plaćeni u skladu s tim. Država treba osigurati okvirne zakone za firme i zainteresirane stručnjake da omoguće da se firme privremeno napuste i da se dadne mogućnost da radnici ponovno mogu da se vrate i rade u istim firmama.


• Vjerovatno će se učenje još više usmjeriti prema firmama u budućnosti. Ovdje im je potrebna snažna potpora države kako ne bi izgubili još više tla u međunarodnom natjecanju.


3. Učenje će se u budućnosti odvijati svuda


Gdje se odvija obrazovanje u budućnosti? Uvijek ćemo i svugdje učiti, na pametnom telefonu, u firmi, u školi i na fakultetima. Ali razmislimo malo dalje, brzo shvatamo da ćemo se i više spojiti sa mašinama ili umjetnom inteligencijom. Učenje se može odvijati i dok spavamo ili tokom meditacije.


4. Moramo trenirati potpuno različite kompetencije


Kako se obrazovanje odvija danas? U budućnosti će nam trebati različite kompetencije od onih koje pruža naš postojeći predmetni prostor. U ovom kontekstu, želio bih naglasiti sljedeće:


• Poduzetničke vještine: S rastućim brojem samostalnih privatnika ili samozaposlenih koji rade ovdje i sutra ovisno o ponudi i potražnji, mi učimo ljude osnovama poduzetništva.


Na primjer, sposobnost razvoja vizije. To zahtijeva kreativnost - ali razvoj kreativne kompetencije nije razmatran u našem obrazovnom sistemu. Ali razlikovati se od strojeva i umjetne inteligencije je izuzetno važno.


Još jedno područje će biti posao koji zahtijeva veliku empatiju, koja zasigurno neće biti dostupan u doglednoj budućnosti. Moramo naučiti i biti inovativni. Dobri primjeri njemačke (ekonomske) nastave su "Meffert" ili "Wöhe", što je jedno od standardnih radova studenta poslovne administracije. U SAD-u često je Clayton Christensen djelo koje studenti moraju da studiraju i da smatraju kao potrebno čitanje!


• Digitalne kompetencije: Informatika mora biti obavezna. Ne trebaju svi znati programirati, ali to je slično engleskom jeziku, koji je prije 15 godina bio prijeko potreban za izgradnju menadžerske karijere, danas je programiranje ključ koji otvara vrata u novi svijet i daje priliku za izgradnju karijere. Riječ je o osnovnom tehničkom razumijevanju i sposobnosti razmišljanja pametnijih računalnih programa, uključujući hardver. Ne brisanje Ipada, već poznavanje iPada.


• Sigurnost i privatnost: Svako ko prolazi kroz naš obrazovni sistem mora naučiti osnove zaštite podataka i zajedničkih sigurnosnih mehanizama. Bilo korisnika ili programera, nije važno. Baš kao što sam svoju kuću osigurao alarmnim sustavom ili bravama za vrata, danas moram zaštititi sebe i moje podatke konceptom.


• (Online) marketing: Osnove mrežnog marketinga moraju se danas naučiti u našem sustavu. Možemo stvoriti jednake mogućnosti samo ako svako ima iste mogućnosti. Nedostatak razumijevanja osnovnih algoritama društvene mreže sve će više postati konkurentski nedostatak.


Drugi primjer potpunog neuspjeha našeg obrazovnog sustava jest nedostatak kojeg možemo nazvati prodajnost knjiga. Kako bismo mogli naučiti ne samo razvijati proizvode i tehnologije, već i tržište, ako nemamo alate za to?


Zaključak


Povećanje i ubrzanje faktora eksponencijalnih promjena u našem svakodnevnom životu ne odražava ni na koji način prethodni obrazovni sistem. Umjesto djelomičnih ispravaka, temeljno su potrebni novi koncepti, metode i sadržaj. Bez obzira na to da li se oni još uvijek mogu provesti decentralizirano u saveznom sistemu ostaju upitni i treba ih staviti na test.


Prevedeno sa: XING [link]


07.12.2018 14:38